Περιγραφή

Το βιβλίο των Ν. Παπαβασιλείου και Γ. Μπάλτα "Μάρκετινγκ Λιανικού και Χονδρικού Εμπορίου" αφορά στην επιστήμη και την πρακτική του μάρκετινγκ στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο. Τα κεφάλαια διαπραγματεύονται τα κύρια σημεία ανάλυσης, σχεδιασμού και εφαρμογής του μάρκετινγκ εμπορικών επιχειρήσεων.

Το μάρκετινγκ εμπορικών επιχειρήσεων παρουσιάζει σημαντικές διαφορές και ιδιαιτερότητες έναντι της γενικής θεώρησης του μάρκετινγκ, η οποία παραδοσιακά εστιάζεται σε επιχειρήσεις παραγωγής. Το μάρκετινγκ εμπορικών επιχειρήσεων αποτελεί σήμερα ένα ραγδαίο αναπτυσσόμενο επιστημονικό κλάδο, ο οποίος ασχολείται με τα ιδιαίτερα φαινόμενα και ζητήματα του εμπορικού χώρου. 

Το παρόν βιβλίο αποτελεί την πρώτη ελληνική συγγραφική προσπάθεια για τη συστηματική και αναλυτική προσέγγιση των φαινομένων και των προβλημάτων του μάρκετινγκ εμπορικών επιχειρήσεων. Κύριο χαρακτηριστικό του παρόντος συγγράμματος είναι η εκτενέστατη κάλυψη της διεθνούς αρθρογραφίας και βιβλιογραφίας, η εκτενής τεκμηρίωση σε εμπειρικές μελέτες, και η συγγραφή του σύμφωνα με τις υψηλότερες διεθνώς καθιερωμένες επιστημονικές προδιαγραφές. Σε αυτό το πνεύμα, το εγχειρίδιο προσφέρει στον αναγνώστη την τεχνογνωσία και τον αναλυτικό τρόπο σκέψης για την ορθολογική κατανόηση των φαινομένων και μεθοδική αντιμετώπιση των ζητημάτων του μάρκετινγκ στον χώρο του εμπορίου. 

Στο βιβλίο "Μάρκετινγκ Λιανικού και Χονδρικού Εμπορίου" εξετάζονται τα εξής θέματα:
→ Οι βασικές έννοιες και εξελίξεις στον εμπορικό κλάδο. 
→ Η διοίκηση συλλογής εμπορευμάτων που περιλαμβάνει επιλογή, οργάνωση και διαχείριση εμπορευμάτων. 
→ Η επικοινωνιακή πολιτική της εμπορικής επιχείρησης και ειδικότερα η διαφήμιση, η προώθηση πωλήσεων και η προσωπική λιανική πώληση.
→ Η πολιτική τιμών στην εμπορική επιχείρηση, η οποία καλύπτει στρατηγικές και μεθόδους τιμολόγησης εμπορευμάτων.
→ Η διαχείριση του χώρου του καταστήματος που περιλαμβάνει τα συναφή ζητήματα της οργάνωσης του διαθέσιμου χώρου μεταξύ των εναλλακτικών χρήσεων και της κατανομής της εκθεσιακής δυναμικότητας μεταξύ των εμπορευμάτων. 
→ Οι μέθοδοι και τα κριτήρια επιλογής τόπων εγκατάστασης.
→ Η ατμόσφαιρα των καταστημάτων και η γενικότερη διαμόρφωση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντός τους.
→ Η εξυπηρέτηση πελατών, η διαδικασία της προσωπικής πώλησης και οι επιπρόσθετες υπηρεσίες προς τον πελάτη.
→ Το λιανικό εμπόριο χωρίς κατάστημα, δηλαδή με πώληση μέσω τηλεφωνικών ή ταχυδρομικών παραγγελιών, πωλητών, μηχανών και διαδικτύου.
→ Τα ειδικά θέματα του χονδρικού εμπορίου, όπως οι λειτουργίες του, οι κατηγορίες και οι τύποι επιχειρήσεων του κλάδου, καθώς επίσης οι στρατηγικές μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. 

Το βιβλίο προσφέρει μια περιεκτική, συστηματική και προσιτή θεώρηση του μάρκετινγκ εμπορικών επιχειρήσεων και απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές και διδάσκοντες σχετικών μαθημάτων, επιχειρηματίες και στελέχη του εμπορίου, ερευνητές και συμβούλους επιχειρήσεων, στελέχη παραγωγικών επιχειρήσεων που χρειάζονται τεχνογνωσία σε θέματα διανομής και εμπορίου, αλλά και σε κάθε αναγνώστη που θέλει μία συγκεντρωμένη και έγκυρη διαπραγμάτευση του θέματος. 


ISBN                                : 960-85749-8-6
Κωδικός Εύδοξος            : 7325
Σελίδες                            : 240
Διαστάσεις / Εξώφυλλο   : 17 x 24 / Μαλακό

Διδακτικό Υλικό

undefined

 

Το βιβλίο συνοδεύεται από διδακτικό υποστηρικτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή, ένα σημαντικό βοήθημα για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών του καθηγητή. Το υλικό περιέχει σε διαφάνειες (powerpoint/pdf):

Ο εκδοτικός οίκος Rosili στηρίζει και διευκολύνει το πολύτιμο έργο σας παρέχοντάς σας άμεση κι εύκολη πρόσβαση στο συνοδευτικό υλικό του βιβλίου που χρησιμοποιείτε ως βασικό σύγγραμμα μέσω της νέας καινοτομικής πλατφόρμας Edutorial.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.edutorial.gr

Περιεχόμενα

Λήψη αρχείου

Συγγραφείς

Ο Νικόλαος Παπαβασιλείου είναι καθηγητής μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΑΣΟΕΕ). Διετέλεσε πρόεδρος του τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στο μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο της Κολωνίας. Έχει πολυετή διδακτική εμπειρία στην ανώτατη και μεταπτυχιακή εκπαίδευση του μάρκετινγκ, με ιδιαίτερη εξειδίκευση στα αντικείμενα της διάθεσης προϊόντων, τιμολόγησης, marketing logistics, μάρκετινγκ λιανικού και χονδρικού εμπορίου, αγροτικού μάρκετινγκ και διαφήμισης. Διετέλεσε, επίσης, επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde. Εργάστηκε ως στέλεχος μάρκετινγκ σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία και υπήρξε στέλεχος του επιμελητηρίου ανάπτυξης και οικονομικής συνεργασίας με τις αραβικές χώρες καθώς και του Υπουργείου Γεωργίας. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του περιλαμβάνουν θέματα δικτύων διανομής, logistics και μάρκετινγκ εμπορικών μονάδων. 

Έχει δημοσιεύσει εκτενέστατα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, στα οποία πειρλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, Logistics and Transportation Review, European Journal of Marketing, Quarterly Review of Marketing, Journal of Marketing Channels, Journal of International Marketing, Journal of Euromarketing, Distribution, Der Markt και Die Unternehmung. Πλήθος εργασιών του έχει, επίσης, δημοσιευθεί σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων.  

Το έργο του έχει τύχει πολλών αναφορών στο έργο καταξιωμένων επιστημόνων του μάρκετινγκ, όπως οι Kotler, Ross, Mc Auley, Zentes, Laroche, καθώς επίσης σε άρθρα επιστημονικών περιοδικών, στα οποία περιλαμβάνονται τα Decision Sciences, Journal of Marketing, International Journal of Production Economics, Journal of International Marketing, Journal of the Market Research Society, International Journal of Operations and Production Management, Journal of International Business Studies, International Marketing Review και International Journal of Physical Distribution and Logistics Management.

Είναι μέλος του editorial board του Journal of Euromarketing, area editor του International Journal of Research in Marketing, μέλος της διοικούσας επιτροπής της European Marketing Academy, γενικός γραμματέας της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ και σύμβουλος καθηγητής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Ο Γεώργιος Μπάλτας είναι καθηγητής του τμήματος μάρκετινγκ & επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ της σχολής διοίκησης επιχειρήσεων του πανεπιστημίου Warwick της Αγγλίας. Το επιστημονικό έργο του περιλαμβάνει θέματα συμπεριφοράς καταναλωτή και λήψης αγοραστικών αποφάσεων, προηγμένες μεθόδους έρευνας αγοράς και ατομικής συμπεριφοράς, μοντέλα διακριτών επιλογών, εμπειρική έρευνα ζήτησης, διοίκηση μάρκας και γραμμής προϊόντων, μοντέλα αποφάσεων μάρκετινγκ, βιολογικές προσεγγίσεις σε προβλήματα μάρκετινγκ, και πειράματα προσδιορισμού ατομικών προτιμήσεων.

Έχει δημοσιεύσει εκτενώς σε διακεκριμένα επιστημονικά περιοδικά, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα Decision Sciences, European Journal of Marketing, European Journal of Operational Research, Industrial Marketing Management, Journal of Advertising Research, Journal of Business Research, Journal of Retailing, Journal of Service Research, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of the Market Research Society και Journal of the Operational Research Society. Το ερευνητικό έργο του έχει λάβει διεθνείς διακρίσεις, πολλές εκατοντάδες αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία, και έχει παρουσιασθεί σε δεκάδες καθιερωμένα συνέδρια στο εξωτερικό όπως εκείνα της Academy of Marketing Science, American Marketing Association, Academy of Marketing, European Marketing Academy και British Academy of Management. Συμμετείχε στις επιτροπές διάφορων διεθνών συνεδρίων και διετέλεσε επί σειρά ετών συντονιστής του επιστημονικού πεδίου μοντέλων & προβλέψεων (Modeling and Forecasting Track) στα ετήσια συνέδρια της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ.

Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Industrial Marketing Management και έχει συνεργασθεί ως κριτής με έγκριτα ακαδημαϊκά περιοδικά συμπεριλαμβανομένων των Decision Sciences, European Journal of Operational Research, International Journal for Research in Marketing, International Marketing Review, Journal of Business Research, Journal of Retailing, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of the Operational Research Society, Journal of Service Research και Marketing Science. Συνέγραψε επίσης τέσσερα βιβλία σε θέματα μάρκετινγκ και καταναλωτικής συμπεριφοράς, τα οποία εξέδωσε ο εκδοτικός οίκος Rosili.

Έχει διδάξει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει ασχοληθεί με τον σχεδιασμό νέων προγραμμάτων σπουδών και την ανάπτυξη νέων μαθημάτων σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο σπουδών. Ασκεί καθήκοντα διευθυντή του προγράμματος διδακτορικών σπουδών του τμήματος μάρκετινγκ & επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει επίσης επιβλέψει μεγάλο αριθμό μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών και διδακτορικών διατριβών. Πριν εκλεγεί στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών είχε εργασθεί ως λέκτορας στο Warwick Business School της Αγγλίας.

Ο καθηγητής Γ. Μπάλτας έχει φιλοξενηθεί σε Ελληνικά και ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με εκατοντάδες άρθρα, συνεντεύξεις και αναφορές. Συμμετείχε επίσης ως ομιλητής ή διοργανωτής σε μεγάλο αριθμό συνεδρίων και εκδηλώσεων στην Ελλάδα με στόχο την εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και την παραγωγική ανασυγκρότηση της εθνικής οικονομίας.

Επικοινωνία

www.rosili.gr • info@rosili.gr
Έδρα: Εθνικής Αντιστάσεως 6, 15344, Γέρακας Αττικής • Τηλ. 210 6615050
Βιβλιοπωλείο: Μαυρομιχάλη 5, 10679, Αθήνα • Τηλ. 210 3387288 ΝΕΟ