Περιγραφή

Το μάρκετινγκ δεν περιορίζεται στα καταναλωτικά προϊόντα αλλά αποτελεί μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες των επιχειρήσεων εκείνων που προμηθεύουν με προϊόντα και υπηρεσίες τις βιομηχανικές επιχειρήσεις, τις βιοτεχνίες, τις δημόσιες επιχειρήσεις, τα ιδρύματα και άλλους οικονομικούς οργανισμούς. Το Βιομηχανικό (Business-to-Business ή Β2Β) Μάρκετινγκ που ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων οργανισμών (κι όχι ατόμων) και αντιπροσωπεύει περίπου το 60% των χρηματικών συναλλαγών στην εθνική μας οικονομία, αποτελεί ένα ξεχωριστό θέμα μελέτης στα πλαίσια της επιστήμης του Μάρκετινγκ. 

undefined

Το βιβλίο "Στρατηγικό Βιομηχανικό Μάρκετινγκ" των συγγραφέων Γ. Αυλωνίτη, Σ. Δημητριάδη και Κ. Ήντουνα αποτελεί μία σύγχρονη και ολοκληρωμένη μελέτη του Βιομηχανικού Μάρκετινγκ και σκοπό έχει να συμβάλλει στην προσπάθεια μελέτης, έρευνας και διάδοσης του Βιομηχανικού Μάρκετινγκ στην Ελλάδα.
 
Το βιβλίο είναι δομημένο σε πέντε μέρη:

1ο μέρος →  Βασικές Διαστάσεις Βιομηχανικών Προϊόντων/Αγορών και Συμπεριφοράς Βιομηχανικών Πελατών
βασικές έννοιες βιομηχανικού μάρκετινγκ, ανάλυση αγοραστικής συμπεριφοράς βιομηχανικών πελατών, αγοραστική συμπεριφορά των ελληνικών βιομηχανικών επιχειρήσεων, διοίκηση σχέσεων στις βιομηχανικές αγορές

2ο μέρος → Ανάλυση Ζήτησης και Ευκαιριών στη Βιομηχανική (Β2Β) Αγορά 
έρευνα μάρκετινγκ βιομηχανικής αγοράς, τμηματοποίηση βιομηχανικής αγοράς και τοποθέτηση προϊόντος, ηλεκτρονικό εμπόριο και μάρκετινγκ στις βιομηχανικές αγορές

3ο μέρος → Στρατηγικές Μάρκετινγκ για Βιομηχανικές (Β2Β) Αγορές
στρατηγικός σχεδιασμός βιομηχανικού μάρκετινγκ, διοίκηση προϊόντων για βιομηχανικές αγορές, τιμολόγηση για βιομηχανικές αγορές, διοίκηση καναλιών διανομής και εφοδιαστικής αλυσίδας για βιομηχανικές αγορές, οργάνωση δύναμης πωλήσεων για βιομηχανικές αγορές, μέθοδοι επικοινωνίας και προβολής για βιομηχανικές αγορές

4ο μέρος → Ειδικά Θέματα Βιομηχανικού (Β2Β) Μάρκετινγκ
μάρκετινγκ βιομηχανικών υπηρεσιών, διεθνές βιομηχανικό μάρκετινγκ

5ο μέρος → Μελέτες περίπτωσης
ενδιαφέρουσες μελέτες περίπτωσης που χρησιμεύουν στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη

Αξίζει να σημειωθεί πως το "Στρατηγικό Βιομηχανικό Μάρκετινγκ" περιέχει στόχους μάθησης στην αρχή κάθε κεφαλαίου, πίνακες, σχήματα, παραδείγματα, πραγματικά στοιχεία, σύνοψη κεφαλαίου, βιβλιογραφικές αναφορές ανά κεφάλαιο, ξεχωριστό μέρος για μελέτες περίπτωσης με ερωτήσεις, καθώς και παράρτημα με το νομοθετικό πλαίσιο προμηθειών δημοσίου.

Το βιβλίο αυτό απευθύνεται σε:
φοιτητές που έχουν συμπεριλάβει στο πρόγραμμα σπουδών τους το μάθημα του Βιομηχανικού (Β2Β) Μάρκετινγκ, για τους οποίους αποτελεί ένα σύγχρονο, επιστημονικά τεκμηριωμένο σύγγραμμα με πρακτικά παραδείγματα, ώστε να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν σε όλες τις ιδιαίτερες πτυχές/πεδία του βιομηχανικού μάρκετινγκ,
στελέχη του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που ασχολούνται με το μάρκετινγκ ή την αγορά/προμήθεια βιομηχανικών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και σε επιχειρηματίες των βιομηχανικών αγορών στους οποίους προτείνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο μεθόδων και εργαλείων στρατηγικής ανάλυσης και ενεργειών μάρκετινγκ, ώστε να πετύχουν πιο αποτελεσματικά τους στόχους τους.


 ISBN                                  : 978-618-5131-00-5
Κωδικός Εύδοξος              : 41955344
Ημερομηνία Έκδοσης        : 2015
Σελίδες                              : 688
Διάσταση / Εξώφυλλο       : 17 x 24 / Σκληρό 

Περιεχόμενα

Λήψη αρχείου

Δείγμα βιβλίου

Λήψη αρχείου

Συγγραφείς

Ο Δρ. Γεώργιος Αυλωνίτης είναι Καθηγητής και Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (The Athens Laboratory for Research in Marketing - A.LA.R.M.) και Διευθυντής Σπουδών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος “Μάρκετινγκ & Επικοινωνία” του ιδίου Τμήματος. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (European Marketing Academy - EMAC) για τη διετία 2008-2010 και Πρόεδρος του Global Sales Science Institute (GSSI) για την περίοδο 2010-2012, ενώ ήταν Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ – EMAC την περίοδο 1990-1993.
Έχει παρουσιάσει μια σειρά εργασιών στις Η.Π.Α., τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ευρώπη και έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 180 άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων και στα πιο αξιόλογα επιστημονικά περιοδικά Μάρκετινγκ στον κόσμο, που περιλαμβάνουν το Journal of Marketing, το Journal of the Academy of Marketing Science, το International Journal of Research in Marketing, το Journal of Product Innovation Management κ.ά., και έχει τιμηθεί κατά καιρούς με το βραβείο καλύτερης δημοσιευμένης εργασίας. Έχει εκπονήσει ένα μεγάλο αριθμό ερευνητικών μελετών και εκπαιδευτικών ρογραμμάτων για τον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα και έχει διατελέσει σύμβουλος και εκπαιδευτής σε θέματα Στρατηγικής Μάρκετινγκ και Οργάνωσης Πωλήσεων σε περισσότερες από 80 επιχειρήσεις και οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

Ο Σέργιος Δημητριάδης είναι απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΑΣΟΕΕ) και διδάκτωρ του πανεπιστημίου της Aix-en-Provence (Γαλλία). Μετά από δεκαετή διδακτική, ερευνητική και συμβουλευτική εμπειρία στη Γαλλία, το 2000 ανέλαβε καθήκοντα στο τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο οποίο κατέχει σήμερα τη θέση του αναπληρωτή καθηγητή. Τα κύρια εκπαιδευτικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν το μάρκετινγκ υπηρεσιών, το βιομηχανικό και το στρατηγικό μάρκετινγκ και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στο μάρκετινγκ.
Ο κ. Δημητριάδης έχει δημοσιεύσει σε γαλλόφωνα και αγγλόφωνα επιστημονικά περιοδικά, όπως τα Recherche et Applications en Marketing, Psychology and Marketing, The Service Industries Journal, European Journal of Marketing, Journal of Business Research, Journal of Marketing Management και Journal of Services Marketing, και είναι αναλυτής σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια.
Πρόσφατες εκδόσεις βιβλίων του περιλαμβάνουν το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ (σε συνεργασία με Μ. Βλαχοπούλου, εκδόσεις Rosili, 2014) και το Μάρκετινγκ: Αρχές, Στρατηγικές, Εφαρμογές (σε συνεργασία με Α. Τζωρτζάκη, εκδόσεις Rosili, 2010).
Παράλληλα ο κ. Δημητριάδης έχει διατελέσει σύμβουλος και επιστημονικός υπεύθυνος σε ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά προγράμματα καθώς και σε μελέτες και εκπαιδευτικά προγράμματα για λογαριασμό ποικίλων δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών.
Είναι προσκεκλημένος ομιλητής σε ημερίδες και συνέδρια του επαγγελματικού χώρου και συμμετέχει σε επιτροπές και ομάδες εργασίας, όπως τα Marketing Excellence Awards, τα βραβεία Made in Greece και Bravo 2013 – Διάλογος για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Πιστεύει και επιδιώκει την προσέγγιση της ακαδημαϊκής με την επαγγελματική κοινότητα και τη μεταξύ τους συνεργασία.

 

Ο Δρ. Κωστής Ήντουνας είναι Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, απ’ όπου έλαβε και το διδακτορικό του δίπλωμα (PhD). Τα διδακτικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από τα επιστημονικά πεδία της τιμολόγησης, του βιομηχανικού
μάρκετινγκ, του μάρκετινγκ υπηρεσιών και μη κερδοσκoπικών οργανισμών και της ανάπτυξης νέων προϊόντων. Έχει δημοσιεύσει εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, όπως τα Industrial Marketing Management, Journal of Service Management, Journal of Business and Industrial Marketing, European Journal of Marketing, Journal of Services Marketing, Business Horizons, ενώ παράλληλα άλλες εργασίες του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια, όπως τα Academy of Marketing Science, European Marketing Academy Conference. Είναι μέλος του Editorial Board του περιοδικού Journal of Product and Brand Management.
Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα που έχουν χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, όπως το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ), τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), το Υπουργείο Εργασίας και τον Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ). Παράλληλα, έχει διεξάγει σεμινάρια σε επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στο γνωστικό αντικείμενο του μάρκετινγκ. Είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ.

Κριτικές

"Έλειπε από την ελληνική βιβλιογραφία ένας Οδηγός για το βιομηχανικό μάρκετινγκ. Γραμμένο με απλό και εύληπτο τρόπο, το σύγγραμμα αυτό παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την κατανόηση και εφαρμογή των σχετικών μεθόδων και εργαλείων στρατηγικής ανάλυσης για βιομηχανικές αγορές. Δεν θα πρέπει να λείπει από κανένα γραφείο στελέχους B2B Μάρκετινγκ." 
Φίλιππος Σφυρής [Market Intelligence Specialist, Hempel A/S]
"Από όταν πρώτο-κυκλοφόρησε το βιβλίο του καθηγητή Γεώργιου Αυλωνίτη «Στρατηγικό Βιομηχανικό Μάρκετινγκ» υπήρξε σημείο αναφοράς και απαραίτητο βοήθημα σε κάθε μου επιχειρηματικό πλάνο. Συμπληρώνοντας πάνω από 25 χρόνια εργασίας στο ραγδαία εξελισσόμενο Β2Β περιβάλλον διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον το νέο βιβλίο των Αυλωνίτη, Δημητριάδη, Ηντούνα. Εκτός από την εμπεριστατωμένη θεωρία και την εκτενή αναφορά, μέσα από έρευνα, στην Ελληνική πραγματικότητα, βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρουσες τις «μελέτες περιπτώσεων» (case studies) οι οποίες με βοήθησαν να εμπεδώσω την θεωρία. Το βιβλίο παρέχει μια πληρέστατη εικόνα του γνωστικού αντικειμένου, εμβαθύνοντας όπου είναι αναγκαίο, παρουσιάζοντας με ολοκληρωμένο τρόπο όλες τις νέες τάσεις και μεθόδους. Γραμμένο με απλό τρόπο διαβάζεται εύκολα, η δε πληθώρα διαγραμμάτων και πινάκων διευκολύνει στην πληρέστερη κατανόηση. Η εκτενής αναφορά στη σύγχρονη βιβλιογραφία το κάνει σύγχρονο και ενημερωμένο, κάτι εντελώς απαραίτητο σε ένα χώρο, όπως το Μάρκετινγκ  που ανανεώνεται συνεχώς. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το παρόν βιβλίο θα συμβάλει σημαντικά στην πρόοδο του Μάρκετινγκ μεταξύ εταιρειών στη χώρα μας τόσο σε Ακαδημαϊκό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο."
Τάκης Στάπας [Managing Director, Wilo Hellas S.A.]
"Τo παρόν βιβλίο αποτελεί ορόσημο στην Ελληνική βιβλιογραφία για το Βιομηχανικό Marketing. Είναι πλήρες, σύγχρονο αλλά και ταυτόχρονα πρακτικό και εφαρμόσιμο από επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. Γι’ αυτό θεωρώ ότι πρόκειται για ένα πολύτιμο εργαλείο όχι μόνο για το φοιτητή αλλά και για κάθε επιχειρηματία και στέλεχος marketing, πωλήσεων,  αγορών και όχι μόνο."
Νίκος Μαρίου [Γενικός Διευθυντής Ομίλου ΣΙΔΕΝΟΡ]

Επικοινωνία

www.rosili.gr | info@rosili.gr 
Έδρα: Εθνικής Αντιστάσεως 6, 15344, Γέρακας Αττικής • Τηλ. 210 6615050
Βιβλιοπωλείο: Μαυρομιχάλη 5, 10679, Αθήνα • Τηλ. 210 3387288 ΝΕΟ