Περιγραφή

 

undefined
Σε μια εποχή παγκοσμιοποίησης της γνώσης, της τεχνολογίας, της παραγωγής, των καταναλωτικών προτύπων και των αγορών, η σημερινή δυναμική επιχείρηση έχει να αντιμετωπίσει ένα παγκοσμιοποιημένο ανταγωνισμό, τόσο εντός, όσο και εκτός των συνόρων. Επομένως, πρέπει να διαμορφώσει τις κατάλληλες στρατηγικές προσαρμογής, επιβίωσης ή δυναμικής ανάπτυξης μέσα σε ένα εξαιρετικά πολύπλοκο και ταχύτητα μετεξελισσόμενο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, όπου οι εγχώριες αγορές δεν προσφέρουν πλέον πολλές ευκαιρίες, ενώ τόσο ο ανταγωνισμός όσο και οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των πελατών έχουν έμμεσα ή άμεσα επηρεασθεί από την παγκοσμιοποίηση των αγορών. Οι εγχώριες εταιρείες, ακόμη και εάν δεν προτίθενται να διεθνοποιηθούν, είναι αναγκασμένες να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από ξένες εταιρείες μέσα στην ίδια τη χώρα τους.

Το θέμα της διεθνοποίησης είναι ιδιαίτερα επίκαιρο για τη χώρα μας, η οποία διακρίνεται από έλλειψη εξωστρέφειας, έχοντας το χαμηλότερο κατά κεφαλή εξαγωγικό εισόδημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Το βιβλίο «Σύγχρονες Στρατηγικές Μάρκετινγκ για διεθνείς αγορές» στόχο έχει να καλύψει το μείζον θέμα της διεθνοποίησης, παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη, συστηματική και επιστημονική προσέγγιση σχετικά με τις πλέον αποτελεσματικές στρατηγικές και τακτικές Μάρκετινγκ για τη διείσδυση της επιχείρησης σε διεθνείς αγορές.

Το βιβλίο αποτελείται από τρία μέρη, έντεκα κεφάλαια και ένα παράρτημα σε μορφή CD, η συγγραφή των οποίων στηρίχθηκε αφενός στις πλέον πρόσφατες επιστημονικές εξελίξεις που παρουσιάζονται στην παγκόσμια βιβλιογραφία του εξαγωγικού και διεθνούς Μάρκετινγκ και αφετέρου στη μακροχρόνια ερευνητική, συμβουλευτική και διδακτική εμπειρία των συγγραφέων σε θέματα χάραξης στρατηγικών Μάρκετινγκ για την επέκταση των επιχειρήσεων εκτός συνόρων. 

→ Στο πρώτο μέρος του βιβλίου αναλύεται ο τρόπος λήψης των αποφάσεων διεθνοποίησης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
→ Στο δεύτερο μέρος περιγράφονται διεξοδικά οι στρατηγικές που αφορούν το προϊόν, την τιμολόγηση, τα δίκτυα διανομής και την προβολή και επικοινωνία για διεθνείς αγορές, καθώς και οι αποφάσεις για την οργάνωση, το στρατηγικό σχεδιασμό και τον έλεγχο Μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται διεθνώς. 
→ Στο τρίτο μέρος του βιβλίου εξετάζεται λεπτομερώς το Διαδικτυακό Σύστημα Παγκόσμιας Διοίκησης Μάρκετινγκ - Global Marketing Management System Online (GMMSO), το οποίο είναι ένα λογισμικό, που επιτρέπει στους χρήστες να συντάξουν μια ανάλυση της κατάστασης της εταιρείας σε παγκόσμιο περιβάλλον, να εντοπίσουν χώρες με υψηλή αγοραστική δυνατότητα για τα προϊόντα της επιχείρησης, να συντάξουν μια ανάλυση της αγοράς και του ανταγωνισμού, να επιλέξουν την καλύτερη αγορά-χώρα και τέλος, να καθορίσουν την καταλληλότερη στρατηγική διείσδυσης, αναπτύσσοντας και το αντίστοιχο σχέδιο Μάρκετινγκ. 


ISBN                                : 978-960-89407-3-4
Κωδικός Εύδοξος            : 7361
Σελίδες                            : 528
Διαστάσεις / Εξώφυλλο   : 17 x 24 / Σκληρό

Διδακτικό Υλικό

undefined

 

Το βιβλίο συνοδεύεται από διδακτικό υποστηρικτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή, ένα σημαντικό βοήθημα για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών του καθηγητή. Το υλικό περιέχει σε διαφάνειες (powerpoint/pdf):

Ο εκδοτικός οίκος Rosili στηρίζει και διευκολύνει το πολύτιμο έργο σας παρέχοντάς σας άμεση κι εύκολη πρόσβαση στο συνοδευτικό υλικό του βιβλίου που χρησιμοποιείτε ως βασικό σύγγραμμα μέσω της νέας καινοτομικής πλατφόρμας Edutorial. Περισσότερες πληροφορίες στο www.edutorial.gr

Περιεχόμενα

Λήψη αρχείου

Συγγραφείς

Ο Δρ. Γεώργιος Αυλωνίτης είναι Καθηγητής Μάρκετινγκ στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (The Athens Laboratory for Research in Marketing – A.LA.R.M.) και Διευθυντής Σπουδών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος “Μάρκετινγκ & Επικοινωνία με Νέες Τεχνολογίες” για Στελέχη Επιχειρήσεων του ιδίου Τμήματος.

Διετέλεσε Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (European Marketing Academy – EMAC) για τη διετία 2008-2010. 

Από τον Ιανουάριο 1981 μέχρι το Δεκέμβριο του 1985 δίδαξε Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde και διετέλεσε Σύμβουλος διαφόρων επιχειρήσεων.

Έχει παρουσιάσει μια σειρά εργασιών στις Η.Π.Α., Καναδά και Ευρώπη και έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 150 άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων και στα πιο αξιόλογα επιστημονικά περιοδικά Μάρκετινγκ στον κόσμο που περιλαμβάνουν το Journal of Marketing, το Journal of the Academy of Marketing Science, το International Journal of Research in Marketing, το Journal of Product Innovation Management κ.α.

Είναι μέλος του Editorial Board σε έντεκα διεθνή περιοδικά του Μάρκετινγκ μεταξύ των οποίων το Journal of Business Research και το Industrial Marketing Management και έχει τιμηθεί κατά καιρούς με βραβείο καλύτερης δημοσιευμένης εργασίας. Έχει εκπονήσει ένα μεγάλο αριθμό ερευνητικών μελετών για τον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα και έχει διατελέσει σύμβουλος σε θέματα Στρατηγικής Μάρκετινγκ και Οργάνωσης Πωλήσεων σε περισσότερες από 80 Ελληνικές Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.

Διετέλεσε Πρόεδρος του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (1997-2000) και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ECR Hellas (1995-1998). Επίσης, διετέλεσε Αντιπρόεδρος της European Marketing Academy (1990-1993) και είναι εκλεγμένο Fellow του Chartered Institute of Marketing και από τους εμπνευστές της ίδρυσης της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, της οποίας είναι και εκλεγμένος Πρόεδρος.

Ο Κωνσταντίνος Λυμπερόπουλος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διευθυντής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιώς και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Kepler Universität στο Linz - Αυστρίας, απ’ όπου του απονε μήθηκαν οι ακαδημαϊκοί τίτλοι Magister και Doktorat.

Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα του σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά διεθνούς κύρους, σε τόμους άρθρων και στα πρακτικά πολλών ελληνικών και διεθνών επιστημονικών συνεδρίων με ανώνυμους κριτές. Επίσης, έχει συγγράψει 4 βιβλία, 2 πανεπιστημιακά συγγράμματα και 2 μονογραφίες που έχουν εκδοθεί από γνωστούς εκδοτικούς οίκους.

Έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμα συμπόσια και επαγγελματικά συνέδρια ως πρόεδρος ή ομιλητής και πολλά άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στον ειδικό ημερήσιο και περιοδικό τύπο.

Έχει διδάξει επί συμβάσει στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και στο Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής και στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, ενώ την τελευταία δεκαετία είναι μέλος του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Επίσης, έχει διδάξει σε πολλά σεμινάρια στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Έχει πολύχρονη επαγγελματική εμπειρία ως ανώτερο και ανώτατο στέλεχος σε Οργανισμούς, βιομηχανικές επιχειρήσεις και σε μεγάλη εμπορική Τράπεζα. Έχει διατελέσει Πρόεδρος και μέλος Διοικητικών Συμβουλίων Ανωνύμων Εταιριών.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο Μάρκετινγκ Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών και στο Διεθνές Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ.

Ο Δρ. Βασίλειος Τζαναβάρας είναι Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο Minnesota State University, Mankato, MN, Η.Π.Α. και Πρόεδρος της Εταιρίας Συμβούλων Επιχειρήσεων και Εκπαίδευσης σε θέματα Διεθνούς Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ JAI Inc.

Είναι συγγραφέας του βιβλίου "Global Marketing Management System", που εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο Pearson Education το 1998 και ανέπτυξε τα λογισμικά Global Marketing Management System Online (www.gmmso3.com) και Export Import Management System Online (www.eimso2.com). Τα λογισμικά αυτά επιτρέπουν στους χρήστες να εντοπίζουν χώρες-αγορές με υψηλή δυναμικότητα και να αναπτύσσουν ένα διεθνές σχέδιο Μάρκετινγκ - Εξαγωγών. 

Έχει διδάξει σε Αυστρία, Καναδά, Ελλάδα, Ουγγαρία, Πολωνία, Ε.Σ.Σ.Δ., Ταϊβάν και Ην. Βασίλειο. Παράλληλα με τη θέση του ως καθηγητής στο Minnesota State University δίδαξε σε προγράμματα MBA  στα Πανεπιστήμια Argosy, Saint Mary και St. Thomas.

Διετέλεσε Πρόεδρος και Διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών Επιχειρήσεων στο Minnesota State University και Διευθυντής Διεθνών Επιχειρησιακών Σπουδών στο πρόγραμμα Master στο Διεθνές Μάνατζμεντ στο Πανεπιστήμιο St. Thomas στο St. Paul, MN.

Έχει δημοσιεύσει διάφορα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά για θέματα διεθνούς Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ. Έχει συμβάλλει στην επίτευξη των σκοπών διαφόρων Δημοσίων Οργανισμών, καθώς και στις προσπάθειες διεθνοποίησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Είναι μέλος πολλών επιστημονικών και επαγγελματικών σωματείων, μεταξύ των οποίων στο Marketing Management Association, στην Academy of International Business, στην Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ, στο Midwest Global Trade Association και στο NASBITE International. Είναι κάτοχος BA in Business Administration από το Minot State University, Master’s στο Μάρκετινγκ και Μάνατζμεντ από το Πανεπιστήμιο North Dakota και Doctorate από το Πανεπιστήμιο Northern Illinois με έμφαση στις Διεθνείς Επιχειρήσεις και στο Μάρκετινγκ.

Κριτικές

"Επιστημονικό πόνημα-θησαυρός με πολύτιμες οδηγίες "προς ναυτιλομένους", που στην ελληνική πραγματικότητα είναι οι δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες, σε μία παγκοσμιοποιημένη οικονομία έχουν τη δυνατότητα, με σύμμαχο την τεχνολογία, να συμπεριφερθούν ως πολυεθνικές μονάδες. Οι διεθνείς αγορές με το κατάλληλο μείγμα μάρκετινγκ, έχουν ευκαιρίες για πολλούς. Ειδικά, μάλιστα, στις τρέχουσες συνθήκες, η αναζήτηση πελατών εκτός Ελλάδος είναι περισσότερο "συνειδητή" αναγκαιότητα και λιγότερο άνεση επιλογής."
Απόστολος Παπαδούλης, Πρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδος
"Οι αυξημένες προκλήσεις της νέας, παγκοσμιοποιημένης αγοράς συνιστούν προσήλωση στις αρχές της Καινοτομίας και της Εξωστρέφειας. Το βιβλίο "Σύγχρονες Στρατηγικές Μάρκετινγκ για Διεθνείς Αγορές" παρουσιάζει με ολοκληρωμένο, σφαιρικό και ουσιαστικό τρόπο τις σύγχρονες στρατηγικές, αλλά και τακτικές σε κάποιες περιπτώσεις, που απαιτούνται για την αποτελεσματική επιλογή των ενδεικνυόμενων καναλιών διανομής και την επιτυχημένη διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού. Αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για κάθε επιχειρηματία και στέλεχος επιχείρησης."
Άγις Πιστιόλας, Διευθυντής Εξαγωγών και Μάρκετινγκ/Επικοινωνίας Agrino - ΕΥ.ΓΕ ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ Α.Ε
"Μπορώ με βεβαιότητα να διαπιστώσω ότι το παρόν σύγγραμμα αποτελεί την επιτομή όλων όσων αδυναμιών και προκλήσεων για πολλά χρόνια εντοπίζουμε στο Σύνδεσμο Εξαγωγέων, είτε σαν επείγουσα ανάγκη να κατανοηθούν, είτε σαν αναγκαίες στρατηγικές δράσης για κάθε έναν από τους παράγοντες που εμπλέκονται στη διεθνή επιχειρηματικότητα. Επειδή η διαχρονική έλλειψη της διεθνοποιημένης κουλτούρας από τις επιχειρήσεις μας αλλά και τον κρατικό μηχανισμό και τις ρυθμιστικές αρχές είναι η ριζική αιτία για την θέση μας ως ουραγού στο Ευρωπαϊκό εξαγωγικό τοπίο, πιστεύω πως το σύγγραμμα αυτό πρέπει να μελετηθεί από όλους μας, τους εξαγωγείς, τα στελέχη των επιχειρήσεων και τους εργαζομένους, αλλά και τους κατέχοντες θέσεις διαμόρφωσης της κυβερνητικής πολιτικής για την ανάπτυξη της Ελλάδος. Μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο του "πλοηγού προς ναυτιλομένους" στις δύσκολες θάλασσες του διεθνούς εμπορίου."
Βασίλειος Θωμαΐδης, Πρόεδρος ΣΕΒΕ, Πρόεδρος COMPUCONS S.A.
"Είναι ένα χρήσιμο βιβλίο-οδηγός, το οποίο συνιστώ σε κάθε επιχειρηματία, που θέλει να βελτιώσει την αποδοτικότητα, την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής του και την αποτελεσματική διείσδυση και ενσωμάτωσή της στις διεθνείς αγορές. Ένα βιβλίο πολύτιμο για όσους πιστεύουν στην εταιρική κοινωνική ευθύνη και αναζητούν τα συστατικά της ολιστικής ανάπτυξης και των επιχειρηματικών στρατηγικών, που διασφαλίζουν μια γόνιμη βιωσιμότητα."
Νίκος Κουτσιανάς, Διευθύνων Σύμβουλος APIVITA NATURAL PRODUCTS Α.Ε.

Επικοινωνία

www.rosili.gr • info@rosili.gr
Έδρα: Εθνικής Αντιστάσεως 6, 15344, Γέρακας Αττικής • Τηλ. 210 6615050
Βιβλιοπωλείο: Μαυρομιχάλη 5, 10679, Αθήνα • Τηλ. 210 3387288 ΝΕΟ